Opinion

”Centralt för elbilister är en öppen modell för laddbetalningar”

Anders Bäck, Easypark. Foto: Henrik Montgomery/TT - Easypark

SLUTREPLIK. Det vi menar är riskfyllt är en reglering till en specifik lösning. Kraven för att få tillhandahålla kortterminaler i obemannade miljöer är omfattande, skriver Anders Bäck, Easypark.

Vi på Easypark är glada att frågan om elbilsladdning väcker engagemang, och tackar både Tibor Blomhäll och Anton Kaya för inspel i diskussionen. Frågan är central för den omställning som det nu rapporteras brett om, inte minst kopplat till den nya utredningen om utfasning av fossila drivmedel.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här