Frågor och svar om Ny Teknik Premium
Besök vår kundservicesida för mer hjälp och för att skicka in kundserviceärenden.
Det går också att nå vår kundservice per mejl: kundservice@nyteknikgroup.se
Fråga: Hur gör jag en adressändring?
Svar: Du ändrar adress genom att kontakta kundtjänst på e-post: kundservice@nyteknikgroup.se. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer så måste du göra ändringen hos dem. medlem@sverigesingenjorer.se eller på telefon: 08-613 80 00
Fråga: Jag vill inte längre ha nyhetsbrev från er
Svar: Enklast gör du detta genom att klicka på ”Klicka här för att avregistrera dig från nyhetsbrev” längst ned i det senaste nyhetsbrevet du fått.
Fråga: Jag vill aktivera mitt konto men hittar ej mitt kundnummer
Svar: Ta kontakt med kundservice via mejl: kundservice@nyteknikgroup.se Ange namn, adress och kontaktuppgifter.
Fråga: Hur ofta kommer Ny Teknik ut?
Svar: Premiuminnehållet på Nyteknik.se uppdateras dagligen. Många av dessa artiklar kommer inte i tidningen utan är unika för webben. Tidningen kommer 2023 ut med 18 nr, varannan vecka förutom uppehåll vid jul och nyår, sommartid samt vecka 20 och vecka 44. Varje torsdag kommer ett premiumnyhetsbrevet som samlar de senaste och viktigaste premiumnyheterna.
Fråga: Vad behövs för att få handla på faktura?
Svar:
1. Vara över 18 år
2. Har mobilt bank-ID
3. Bedömas som kreditvärdig
4. Folkbokförd i Sverige
Fråga: Varför tas en kreditupplysning?
Svar: Kreditupplysning kan utföras i samband med fakturaköp. En kreditupplysning är en bedömning av kundens återbetalningsförmåga och består av en mängd olika sammanvägda faktorer såsom inkomst och betalningsanmärkningar. När en kreditupplysning utförs får kund hemskickad en så kallad omfrågandekopia från kreditupplysningsföretaget. Denna typ av kreditupplysning påverkar ej personens kreditvärdighet.
Fråga: Hur stor är fakturaavgiften?
Svar: Ingen avgift.
Fråga: Hur lång tid har jag på mig att betala?
Svar: 14 dagar för direktfaktura
Fråga: Får jag en ny fakturaavgift när jag uppdaterar min order?
Svar: Nej, om fakturan inte är betald läggs ingen ny fakturaavgift på.
Fråga: Vad händer med förfallodatum när jag uppdaterar min order så det blir dyrare?
Svar: Förfallodatum flyttas fram med 10 dagar.
Fråga: Vad ska jag göra med min faktura när jag har rätt till återbetalning?
Svar: Är fakturan obetald kommer den krediteras och ny uppdaterad faktura skickas ut via mail. Är fakturan betald kommer det ett mail om med instruktioner för hur återbetalning sker.