TECH

Meta överväger investering i Ray-Ban-tillverkare

Meta uppges överväga investering i Ray-Ban-tillverkaren Essilor Luxottica. Arkivbild

Facebook-ägaren Meta överväger en mångmiljardinvestering i fransk-italienska Essilor Luxottica, mest känd för att tillverka Ray-Ban-solglasögon, rapporterar Financial Times med hänvisning till flera källor.

Publicerad Senast uppdaterad

Satsningen skulle, om den blir av, vara en del i Metas utveckling av så kallade smarta glasögon – ett arbete där Meta-chefen Mark Zuckerberg plöjt ned miljardbelopp de gångna åren.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här