ANNONS FRÅN ECOM EXPO

eComExpo – branschmässan växlar upp och ansluter till syskonmässan eCarExpo

När branschen möts för att diskutera framtidens fossilfria transporter, då är eComExpo platsen. Här finns märkena som säljer lätta och tunga ellastbilar. Här finns pionjärerna inom energi- och laddinfrastruktur. Och här finns beslutfattarna samt nyckelpersonerna för den som vill utöka sitt nätverk inom den allt viktigare transportbranschen.

Publicerad Senast uppdaterad

I år hålls eComExpo i större och välkända mässlokaler i och med flytten till Stockholmsmässan i Älvsjö. Hit tar du dig samtidigt från hela Sverige, oavsett transportslag.

En annan stor nyhet för 2025 är att Sveriges ledande transportmässa nu blir en del av elbilsmässan eCarExpo – en förankring med stora fördelar och synergier; inled veckan med de viktiga branschsamtalen och avsluta med de fruktbara kundmötena.

På eComExpo samlas beslutsfattare och bransch med köpkraft och inflytande. Det är också här du tar del av seminarium och debatt för att hålla dig uppdaterad inom den föränderliga transportsektorn. Kan du absolut inte närvara? Ingen fara, på ecomexpo.se livestreamas som vanligt hela scenprogrammet. Och efter mässan kan du återse alla programpunkter, perfekt för dig som var på plats men kanske missade ett ack så viktigt citat från de namnkunniga paneldeltagarna.

Med en planerad utställningsyta på 9 400 kvadratmeter finns plats för det mesta inom framtidens fossilfria transporter. I den beskrivningen räknar vi in flyg- och sjötrafik – så de allra största fordonen får vi klara oss utan. Men räkna med intressanta nyheter när det gäller fordon för såväl fjärr– som citytransport. Allt från långtradare till paketcyklar.

Datumen du ska kryssa för i kalendern är 3–4 april. Men som sagt, passa även på att avsätta 4–6 april för elbilsmässan eCarExpo som utöver bilar även täcker solceller, laddboxar och övriga produkter och tjänster för elbilslivet.

Läs mer här. 

Artikeln är publicerad i samarbete med Ny Teknik Agency i samarbete med annonsören och är ej en artikel skriven av Ny Tekniks redaktion.