Premium Så ska Sveriges miljöfarligaste vrak saneras På tio år ska ett trettiotal miljöfarliga vrak saneras på olja. Samtidigt finns ingen lösning på den största utmaningen - skepp från andra världskriget som har kemiska stridsmedel ombord. Simon Campanello Publicerad 29 dec 2018 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter vrak olja premium
ENERGI Batteriexpert tror på kinesisk uppköpsraid i Europa Spår kinesiska investeringar i både Northvolt och i Volvo Cars batterifabrik.
TECH Källor: Kinesiska bolag vill säkra amerikanskt chipmaterial före 2025 Under 2025 kan USA införa hårdare restriktioner för export av chip- och elektronikmaterial till Kina.