Premium Därför lät Volvo Google ta över inne i bilen Med elbilen XC40 gav Volvo upp försöken att utveckla ett eget infotainmentsystem – och släppte in Google. ”Vi insåg att det var dött race”, säger Henrik Green, teknikchef på Volvo Cars. Felix Björklund Publicerad 19 okt 2019 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter volvo premium
ELBILAR VW har fått över 50 000 beställningar för elbilsmärket Scout Över 50 000 bokningar för Volkswagens nya el-pickup och SUV i USA.
RYMDEN Efter 25 års drömmande – nu lyfter det svenska ”månhuset” Även om det är nära 400 000 kilometer till månen blir de sista 8 centimeterna avgörande.