Premium Därför får halvledarbristen bilindustrin att sluta rulla Varför drabbas världens biltillverkare av brist på halvldare? Vems är ansvaret och vilka konsekvenser får halvledarbristen? Det är några av frågorna som får svar i Ny Tekniks sammanställning. Anders Frick Publicerad 26 feb 2021 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 99 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ bilindustrin premium nyheter general motors
KARRIÄR Växer i oroligt omvärldsläge: tar in 1 500 ingenjörer på fyra år • Försvarsjätten Saab växer • Rekryteringsoffensiv • 130 000 sökte jobb förra året • ”För ungefär var fjärde tjänst behövs en ingenjör”
ENERGI Nytt bränsle till kärnkraftsföretag – nu behöver bolaget fler ingenjörer Med 200 nya danska miljoner kan Seaborg sätta fart på utvecklingen av företagets smältsaltreaktor. Inom de närmaste veckorna når bolaget en viktig milstolpe.