Innovation

Två svenska storföretag: Så vässar vi innovationerna

Platooning är ett av Volvo Lastvagnars stora utvecklingsprojekt. I våras körde en konvoj med lastbilar ner till kontinenten. Foto: Thomas Johansson / TT
Jan Ove Östensen
Jan Brockmann

Alla företag drömmer om att hitta den ideala innovationsprocessen. Vi har frågat två svenska storföretag – som visar sig ha en gemensam nämnare: kunderna har en central roll i innovationsarbetet.

Publicerad

Ensam är inte stark, så kan man sammanfatta Volvokoncernens vision om den perfekta innovationsprocessen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här