Digitalisering

Trots miljardförlusterna – Spotify tror på gratismodellen

Daniel Ek, vd Spotify. Foto: Sanna Percivall
Dustee Jenkins, kommunikationschef, Daniel Ek, vd och Cecila Qvist, marknadschef på Spotify. Foto: Sanna Percivall
Pressträff på Spotify, när företaget visade upp sitt nya huvudkontor i Stockholm. Foto: Sanna Percivall
Dustee Jenkins, kommunikationschef, Daniel Ek, vd och Gustav Söderström, chef för forskning och utveckling på Spotify. Foto: Sanna Percivall

Spotify växer så det knakar och gör mångmiljardförluster. ”Men vi skulle kunna vara lönsamma i dag om vi inte investerade en massa”, säger musikjättens grundare och vd Daniel Ek.

Publicerad

Prova Ny Teknik – 99 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här