Digitalisering

Telenors kunder får hjälp mot nätmobbning

Foto: Alamy

Har någon skapat en falsk Facebookprofil i ditt namn eller spritt dina foton på nätet? Nu lanserar en operatör en tjänst för att hjälpa kunder som stött på problem online.

Publicerad

Nätfrid är namnet på Telenors nya satsning. Här får kunderna tillgång till guider för hur de kan anmäla och få exempelvis falska profiler som skapats i deras namn borttagna från sociala medier. I tjänsten ingår också telefonlinje med personlig hjälp, för den som inte lyckats få bort materialet på egen hand.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här