Digitalisering

Svenskt spelbolag ska göra mobilsuccé av Hello Kitty

Karlstadbolaget Assorted Nuts ska ta japanska megavarumärket Hello Kitty och göra det till ett vänligt spel för mobilen.

Publicerad

Hello Kitty är ett av världens mest igenkända varumärken världen över och finns på allt från väskor till mobiltelefoner. Många trodde länge att hon var en katt, men lagom till att hon fyllde 40 här om året gick Sanrio, företaget som äger varumärket ut, och berättade att hon egentligen är en tjej från London. Nu ska hon hur som helst bli mobilspel i regi av svenska spelbolaget Assorted Nuts som har den svenska biologen och naturfilmaren Bo Landin som vd, det rapporterar Dagens Industri.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här