Digitalisering

Spak och pedaler lyfter flygspelen

Ove Kaufeltd testflyger Logitechs senaste paket för ambitiösa simulanter. Foto: Michael Melason OBS: bilden är ett montage

En riktig simulatorupplevelse kräver mer än rätt programvara. För att upplevelsen ska bli fulländad behövs även rätt tillbehör - riktiga flygplan styrs inte med tv-spelskontroll eller mus och tangentbord.

Publicerad

Det finns spel som är så verklighetstrogna att de på sätt och vis går bortanför att vara spel. Microsoft Flight Simulator X är ett sådant exempel, en flygsimulator så avancerad att den kan användas för flygutbildning.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här