Digitalisering Sanyo tar ner skylten Piccadilly Circus januari 2011. Japanska elektronikkoncernen Sanyo plockar ner sin berömda reklamskylt på Piccadilly Circus i London. Håkan Abrahamson Publicerad 15 feb 2011 kl 10.49 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Sanyo har använt sig av den berömda reklamplatsen sedan 1978. Det nuvarande utseendet baserat på neonlampor sattes upp 1984. Av de fem företag som annonserar har Sanyo funnits där längst tid. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ batteri digitalisering panasonic nyheter
ENERGI Lyckat magnettest för amerikanskt bolag – hoppas lösa fusionsfrågan Ett amerikanskt fusionsbolag säger sig ha nått en milstolpe efter ett lyckat test av en stor magnet. Bolaget hoppas lösa fusionsfrågan och börja leverera el till nätet tidigt 2030-tal.
KARRIÄR Efter Northvolts kris: ”hack i kurvan” för ingenjörer i norr Efter år av hög efterfrågan på ingenjörskompetens i norra Sverige står nu hundratals ingenjörer utan jobb i spåren av Northvolts kris.