Digitalisering

Salesforce köper Slack: ”Kommer inte bli lätt”

Köpeskillingen är 27,7 miljarder dollar (235 miljarder kronor). Foto: Kiichiro Sato

San Fransisco-baserade Salesforce köper populära kommunikationsverktyget Slack. Salesforce breddar därmed sitt utbud i en tid då många jobbar hemma till följd av pandemin.

Publicerad

"Tillsammans kommer Salesforce och Slack att forma framtidens företagsmjukvara och förändra sättet som alla jobbar på i den nya digitala, 'jobba var som helst'-världen", säger Salesforce vd Marc Benioff i ett uttalande.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här