Digitalisering Så ska Apple stoppa annonsörer som vill spåra dig Apples vd Tim Cook. Foto: IBL Apple har bestämt sig för att stoppa annonsörer från att spåra användare. ”Vi tycker att de tar det lite väl långt med ett förbud”, säger Tero Marjamäki, pressansvarig på Sveriges Annonsörer. Peter Ottsjö Publicerad 19 sep 2017 kl 15.18 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter ios digitalisering apple
FORDON Miljözon i Stockholm bryter inte mot lagen – kan öppna till våren Införandet av en miljözon i centrala Stockholm – som det rödgröna styret i staden har beslutat om – har varit på paus.
TECH Chattboten Grok 3 har en ”stor hjärna” – och ger Elon Musk en rejäl svada På kort tid har X AI blivit en formidabel utmanare till Open AI. Grok 3 visar att Chat GPT-skaparens försprång har minskat rejält.