Premium Så här kan Sveriges vägfärjor snabbladdas i framtiden Robotarm eller hydraulisk kolv? Trafikverket testar två metoder för att snabbladda Sveriges första hybridfärja. Och har redan sållat bort två tekniker. Johan Kristensson Publicerad 8 okt 2018 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Nästa år ska den nya hybridfärjan Tellus tas i trafik på Gullmarsleden i Bohuslän. Men hur ska färjan laddas? Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ färja snabbladdning premium nyheter
KARRIÄR Problemtyngda Boeing till anställda: ”Inga fler misstag” Boeings vd Kelly Ortberg medger nu att flygplanstillverkaren har allvarliga problem med företagskulturen och har inte råd att göra ett nytt misstag.
ENERGI E-bränslebolaget tar in en halv miljard: ”Stärker vår kapacitet” Projektören Liquid Wind tar in en halv miljard kronor i vad bolaget beskriver som ”en av de största finansieringsrundorna i Europa för elektrobränslen i år”.