industri Så här har Saab aldrig byggt en radar förut Foto: Sören Håkanlind Foto: Sören Håkanlind Det nya lättviktiga radarsystemet Giraffe 1X är designad som en sportbil och har varit rekordbillig att utveckla. Orsaken är ett nytt arbetssätt på Saab i Kallebäck. Simon Campanello Publicerad 4 okt 2018 kl 06.00 Senast uppdaterad 10 jun 2024 kl 13.45 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Lokalerna är blygsamma. Några arbetsbänkar med lite verktyg på bara, uppställda i en anonym del av Saabs anläggning i Kallebäck i Göteborg. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ radar nyheter premium saab automobile
ELBILAR Test: ”Kia EV3 är en värdig utmanare till Volvo EX30” Kia menar att deras EV3 är en ”äkta mass-elbil”. Har man slagit huvudet på spiken?
elbilar Biltillverkaren visar upp pilotfabrik – solid state-batterier ska dubbla räckvidd Batterier med fastfaselektrolyt kommer att ge Hondas elbilar dubbel räckvidd mot slutet av detta årtionde, hoppas den japanska biltillverkaren som nu visar upp sin pilotfabrik.