Premium Så hade Polestar kunnat ducka prestigeförlusten Möjligheten till trådlösa uppdateringar (OTA) hade förmodligen inneburit att Polestar inte behövt återkalla 2 000 bilar. Men varför dröjer de etablerade tillverkarna så med funktionen? Kalle Wiklund Publicerad 6 okt 2020 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Att Volvosyskonet Polestar tvingas återkalla samtliga omkring 2 000 sålda exemplar av elbilen Polestar 2 innebär förstås både en kostnad och en prestigeförlust. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ premium ota nyheter polestar
KARRIÄR Problemtyngda Boeing till anställda: ”Inga fler misstag” Boeings vd Kelly Ortberg medger nu att flygplanstillverkaren har allvarliga problem med företagskulturen och har inte råd att göra ett nytt misstag.
ENERGI E-bränslebolaget tar in en halv miljard: ”Stärker vår kapacitet” Projektören Liquid Wind tar in en halv miljard kronor i vad bolaget beskriver som ”en av de största finansieringsrundorna i Europa för elektrobränslen i år”.