Genom att variera ljuset i tunneln ska bilförarna hålla sig alerta och veta ungefär var de befinner sig i tunneln. Gult ljus betyder mitten av tunneln. Foto: Femern
Så här är tunnelmynningen i Rödby tänkt att se ut. Foto: Femern
Tunneln innehåller flera säkerhetssystem. Sprinkler och kraftiga fläktar ingår i brandskyddet. Foto: Femern
Tåg och bilar går i separata tunnelrör i vardera riktningen. Mellan vägtunnlarna finns en evakueringstunnel. Foto: Femern
När den står klar, vilket är planerat till 2021, blir den världens längsta sänktunnel för bil- och järnvägstrafik. Foto: Femern
Tunneln under Fehmarn bält ska förbinda Rödby i Danmark med Puttgarden i Tyskland. Foto: Femern
Sprinklers och kraftiga fläktar som blåser ut rök vid brand. Det är några av systemen som ska göra den 17,6 kilometer tunneln mellan danska Rödby och tyska Puttgarden säker.