Startup

Loop 54 utvecklar matematisk modell för näthandeln

Neurala nätverk används för att göra det synliga utbudet på näthandelföretags sida relevant för kunden. Foto: Loop 54
Robin Mellstrand. Foto: Loop 54
Mike Odin. Foto: Loop 54
Joel Kall. Foto: Loop 54

33-LISTAN. Loop 54 utvecklar en matematisk realtidsmodell för hur en nätbutiks varor är relaterade till varandra. Med den som utgångspunkt går det att bygga kundupplevelser som i realtid anpassar utbudet på skärmen efter vad en enskild kund är på jakt efter.

Publicerad

I en fysisk affär möter alla kunder samma varor från det att de kliver in innanför dörrarna tills dess att de står i kön vid kassan. På nätet kan utbudet i stället anpassas efter vem kunden är och vad den verkar vara intresserad av just den här gången.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här