Premium Långt kvar till flygstart för svenskt biobränsle Tekniken och kunskapen finns i Sverige – men inte en större tillverkning av bioflygbränsle med inhemsk råvara. Aktörerna är inte övertygade om att reduktionsplikten för flyg innebär att det kommer att ändras. Ania Obminska Publicerad 23 sep 2020 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ flygbränsle premium biobränsle nyheter
ELBILAR Test: Kan Citroëns ”billiga” el-crossover utmana Kia EV3 Är den konkurrenskraftig eller bara kompromissad? Ny Teknik har provkört.
ELBILAR BMW-chef vill se ”europeiskt ägd batterifabrik” – säger nej till Northvolt Northvolt flyttade fram tillverkningsstart flera gånger – då drog sig BMW ur. ”Det var inte gångbart för Northvolt att få till stånd produktionen” säger BMW:s inköpschef.