Digitalisering Kvinnorna undviker näthandel De vana nätshopparna är till 60 procent män, visar en undersökning från Centrum för Konsumtionsforskning i Göteborg. Den enda kategorin där kvinnor dominerade var att söka information om miljö- och rättvisemärkning samt produktinnehåll. Niklas Dahlin Publicerad 4 jun 2009 kl 12.26 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering näthandel internet
FORDON Ellastbilen laddas med skena i marken – ”Fördelen: är enkelt” Pilottest i Malmö med Bring och startupen Elonroad. • Ellastbilen från Mercedes-Benz behöver inte vanlig laddkabel.
TECH Tidigare Google-anställda startar AI-bolag: ska utveckla superintelligens Reflection AI hoppas revolutionera ai med autonom kodning och har redan säkrat miljarder.