Krönikor Ketchupeffekt i it-branschen Helen Ahlbom, telekomreporter. KRÖNIKA. Förändring tar ofta längre tid än vi tror. Även på internet. Jonas Birgersson grundade Bredbandsbolaget 1998 med visionen att alla hushåll snart skulle ha fiber. Han överskattade förändringstakten å det grövsta. Helen Ahlbom Publicerad 17 jun 2013 kl 06.50 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Men plötsligt händer det. En miljon svenska hushåll har numera fiber, och det är bara början, enligt nutidens entusiaster. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter hans vestberg ericsson krönikor
ENERGI Miljardnota för danskarna: El från vind och sol pressar elnätet Danskarna betalar i dag hela notan för att balansera den varierande elproduktionen från vindkraftverk och solceller. Men det kan snart förändras: en del av kostnaden kan läggas över på bolag som Ørsted och Vattenfall.
FORDON PG Gyllenhammar är död – ”Oerhört viktig för Volvo Cars” Den legendariske AB Volvo-vd:n Pehr G Gyllenhammar, av många kallad PG, är död. Han blev 89 år.