Digitalisering

High-tech på väg in i kylskåpet

I år satsar Electrolux närmare 3 miljarder kronor på FoU, det är 40 procent mer än för fyra år sedan. Sensorer och elektronik är allt viktigare. Liksom magnetiska processer som alternativ till kompressorer.

Publicerad

Jan Brockmann är Electrolux högsta teknikchef och har varit på bolaget i fyra år. Dessförinnan jobbade han med teknikutveckling på Volkswagen. Han ser vitvarubranschen gå igenom samma utveckling som biltillverkarna för tio–femton år sedan.  Det blir alltmer komplex elektronik i produkterna.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här