Övriga nyheter

Heta Truecaller har fått växtvärk

Alan Mamedi är tydlig med att Truecaller inte är till salu och att det inte finns några planer på att lämna Stockholm. Företaget har suttit på samma adress i omkring ett år – men nu är det fullt, så det är snart dags att byta lokal igen. Foto: Jörgen Appelgren
Alan Mamedi kämpar för att försöka hålla kvar startup-känslan i Truecaller. Foto: Jörgen Appelgren

Truecaller är ett av Sveriges hetaste nya digitala bolag – men omsättningen är låg och förlusterna fortsätter att stiga. När ska den digitala telefonkatalogen börja tjäna pengar?

Publicerad

100 miljoner användare världen över. 250 000 nya – varje dag.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här