Digitalisering Google vill ha full koll på dina intressen Stina Honkamaa, Sverigechef på Google. Foto: Google Grafik: Jonas Askergren Foto: Google Stina Honkamaa Foto: Google Kollar du på en mountainbike på en sajt i juni kan du få se reklam för skidutrustning på helt andra sajter till jul. Förklaringen är att Google nu börjat registrera dina intressen på nätet. Mats Lewan Publicerad 17 mar 2009 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter google digitalisering integritet
KARRIÄR Om populära utbildningen: ”Det är olyckligt att det blivit så” Efter en facklig varning om industriell ekonomis dominans bland toppstudenter får nu tre av de stora lärosätena ge sin bild.
ELBILAR ”Har man en miljon i bilbudget är den ett givet alternativ” En återvändande veteran som hoppas återerövra Europa med elbilar. Ny Teknik provkör Cadillac Lyriq.