Digitalisering

Flattr samarbetar med Adblock plus

Användarna ska få chansen att betala till den som producerar innehåll med pengar i stället för att titta på annonser. (Bild ur Flattr:s webbfilm)

Annonsblockerare blir allt mer populärt bland webbsurfare. Nu vill Eyeo, företaget bakom populära Adblock plus, ge användarna chansen att betala till den som producerar innehåll med pengar i stället för att titta på annonser.

Publicerad

Tillsammans med svenska Flattr, som sedan 2010 driver en tjänst där den som vill kan ge bidrag till sajter som de gillar, har de båda företagen nu utvecklar Flattr plus. Det skriver IDG.se.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här