Digitalisering

Facebook Messenger utmanar Snapchat

Foto: Pixabay

Facebook-användare i Frankrike kunde i går börja skicka självraderande meddelande via mobilappen Messenger. Testverksamheten är en direkt utmaning av appen Snapchat, som fått över 100 miljoner månatliga användare sedan starten 2011.

Publicerad

Snapchat skiljer sig från andra meddelandetjänster genom att foton, videor och texter raderas när mottagaren har sett dem. Nu lanserar Facebook en liknande tjänst, där innehållet försvinner en timme efter avsändandet, om användaren trycker på en timglasikon. Tjänsten väntas bli utvidgad till fler länder om försöket i Frankrike blir framgångsrikt.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här