Digitalisering

Efter två år i Sverige – Amazon redo att lansera ”Prime Day”

Gulfem Toygar, Amazons Sverigechef på kontoret i centrala Stockholm. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT

E-handeln har haft det kämpigt under våren. Men Amazon i Sverige har inte märkt av någon nedgång, enligt Sverige-chefen Gulfem Toygar. Snart två år efter lansering hoppas hon att en ny reafest ska få fler svenskar att hitta till plattformen.

Publicerad

Lansering i Sverige föregicks av år av spekulationer. Amazon är fortfarande hemlighetsfullt när det kommer till att dela med sig av siffror. Därför är det svårt att veta om det gått som väntat sedan lanseringen i Sverige för snart två år sedan.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här