Digitalisering Claimony får gamers att klicka på reklamen Björn Torstensson. Foto: Claimonys Många spelare klickar bort reklam. Men sju entreprenörer har hittat en lösning där annonsörerna kan nå spelarna ändå. Katarina Juréen Publicerad 15 apr 2015 kl 09.35 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Företaget Claimony grundades 2014 av sju entreprenörer. Deras mål är att integrera marknadsföring med spel. Istället för att skylta med annonser ges spelarna chansen att tävla om erbjudanden. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ gamification claimony digitalisering nyheter
ENERGI Lyckat magnettest för amerikanskt bolag – hoppas lösa fusionsfrågan Ett amerikanskt fusionsbolag säger sig ha nått en milstolpe efter ett lyckat test av en stor magnet. Bolaget hoppas lösa fusionsfrågan och börja leverera el till nätet tidigt 2030-tal.
KARRIÄR Efter Northvolts kris: ”hack i kurvan” för ingenjörer i norr Efter år av hög efterfrågan på ingenjörskompetens i norra Sverige står nu hundratals ingenjörer utan jobb i spåren av Northvolts kris.