Digitalisering Claimony får gamers att klicka på reklamen Björn Torstensson. Foto: Claimonys Många spelare klickar bort reklam. Men sju entreprenörer har hittat en lösning där annonsörerna kan nå spelarna ändå. Katarina Juréen Publicerad onsdag 15. april 2015 - 09:35 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Företaget Claimony grundades 2014 av sju entreprenörer. Deras mål är att integrera marknadsföring med spel. Istället för att skylta med annonser ges spelarna chansen att tävla om erbjudanden. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ gamification claimony digitalisering nyheter
ENERGI Högre än Eiffeltornet: Kinesiskt vindkraftverk på 26 MW slår ny rekord Det ska klara orkaner och ge el till 55 000 hushåll. Nytt kinesiskt vindkraftverk slår världsrekordet med god marginal.
TECH Tillslag mot flera Netflix-kontor – misstankar om penningtvätt Den franska åklagarmyndigheten har genomsökt Netflix kontor i Frankrike. Franska och nederländska utredare har även gjort tillslag mot strömningsjättens kontor i Amsterdam.
TECH Luftrenare från Ozoneair stoppas – kan ge elchocker Elsäkerhetsverket stoppar en luftrenare från Luleåföretaget Ozoneair. Modellen Clean Go 30 har för hög koncentration av ozon och tekniska brister med risk för elchock, heter det från Elsäkerhetsverket.