Digitalisering Chock och förvåning efter haveriet Tieto Sweden ligger på Fjärde Bassängvägen 15 i Stockholm. Foto: Bertil Ericson / SCANPIX Bo Andersson, SBAB. Tietos kunder är i chock och det historiskt långa datorhaveriet väcker stor förvåning. Men IT-leverantörens Sverigechef Eva Gidlöf tror att en bra lösning kan komma att stärka relationen till kunderna. Jonas Karström Publicerad 2 dec 2011 kl 09.31 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter it-säkerhet digitalisering bilprovning
KARRIÄR ”Sjukt låga löner” – svensken vill se en rättvisare AI-bransch Han vittnar usla villkor i AI-branschen bortom Silicon Valley: ”Vi kan få offerter där det betalas från 70 cent i timmen”.
TECH Googles AI skannar dig genom dina molnlagrade bilder: Se här hur mycket Tidigare Google-ingenjören Vishnu Mohandas gillade inte hur Google använde hans och alla andras privata bilder.