Bygg

Balkar och sensorer ska säkra farliga rulltrappor

Massor av rulltrappor står still i Stockholms tunnelbana. Foto: TT-bild

Rulltrappsmontörer från Kone har jobbat dygnet runt för att få igång de 39 avstängda rulltrapporna i Stockholms tunnelbana. Tre rulltrappor kan vara igång om en vecka.

Publicerad

Hiss- och rulltrappsföretaget Kone, som har serviceansvaret för SL:s rulltrappor, arbetar just nu med de långa rulltrapporna på station Östermalmstorg, med rulltrapporna på norra uppgången vid T-Centralen och med rulltrapporna vid Zinkensdamm.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här