Digitalisering

Allt fler handlar hem mat på nätet

Fler och fler svenskar handlar sin mat på nätet. Foto: TT

Försäljningen av livsmedel på nätet växte i sin snabbaste takt hittills i år under det tredje kvartalet. Totalt ökade den digitala livsmedelshandeln med 21 procent under kvartalet, jämfört med motsvarande period i fjol, enligt Svensk digital handel.

Publicerad

Tillväxten när det gäller så kallat lösplock av varor ökade med 38 procent. Försäljningen av färdiga middagslösningar minskade dock med minus 7 procent.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här