KARRIÄR

Så får du som ledare dina anställda att känna sig respekterade

En illustration av en arbetsplats.

Många ledare misslyckas med en av sina huvuduppgifter – att få medarbetarna att känna sig respekterade, det skriver två ledarskapsutvecklare i Harvard Business Review.

Det är en viktig uppgift, både för den rent medmänskliga faktorn och för hur det kan påverka ett företag om bara en anställd går till jobbet med fel känsla, skriver Jack Zenger och Joseph Folkman. De båda ledarskapsutvecklarna har analyserat data från en undersökning med nästan 5 000 anställda. Utifrån den ger de sina främsta tips för hur en ledare får sina anställda att känna sig just respekterade.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här