Industri Siktar på en miljon nya kunder i år Medan andra lägger ner satsar det amerikanska genstestbolaget 23andMe på en miljon nya kunder i år. Företagets mål är att förändra sjukvården. Marie Alpman Publicerad 28 feb 2013 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons 23andMe erbjuder sedan drygt fem år tillbaka gentester för allmänheten via internet. Ett salivprov som skickas till företaget ger en rapport med 244 sjukdomsrisker och annan genetisk information, som hur en person förväntas svara på olika mediciner. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ dna industri google
KARRIÄR Efter Northvolts kris: ”hack i kurvan” för ingenjörer i norr Efter år av hög efterfrågan på ingenjörskompetens i norra Sverige står nu hundratals ingenjörer utan jobb i spåren av Northvolts kris.
ELBILAR Test: ”Kia EV3 är en värdig utmanare till Volvo EX30” Kia menar att deras EV3 är en ”äkta mass-elbil”. Har man slagit huvudet på spiken?