INDUSTRI

Robert Limmergård, generalsekreterare Säkerhets- och försvarsföretagen.

”Fler startups måste få chansen att komma in på försvarsmarknaden”

Allt fler nystartade företag vill in på den kraftigt växande försvarsmarknaden. Men branschen har Moment 22-funktioner som stänger dem ute, enligt en undersökning från branschorganisationen Säkerhets- och försvarsföretagen.

Publicerad Senast uppdaterad

Sedan Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina har den svenska försvarsmarknaden växt kraftigt. Den samlade omsättningen hos medlemsföretagen i Säkerhets- och försvarsföretagen (Soff) ökade med nästan en fjärdedel under fjolåret, och överstiger nu 64 miljarder kronor på årsbasis.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här