Fordon

Volvo tuffar till sig

Volvo Concept Coupé Foto: Volvo

Med Concept Coupé vill Volvo ändra bilden av varumärket som slätstruken vaniljglass till någonting fräckare, och hämtar inspiration från sportbilen P1800.

Publicerad

En P1800 för den nya generationen, säger Volvo PV i ett pressmeddelande. För presentationen står Volvos designer Thomas Ingenlath som arbetar ett år vid företaget. Det är han som talat i termer av vaniljglass, som kännetecken för dagens bilar, och någonting fräckare för morgondagens.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här