FORDON

Volvos globalt sett framgångsrika elbil EX30 säljer dåligt i Kina. Arkivbild.

Volvo Cars försäljning ökar – men biltillverkaren tappar tempo

Volvo Cars försäljningen ökade med en procent till 62 458 bilar i september jämfört med samma månad i fjol. Laddbara bilar utgör 48 procent. 

Publicerad Senast uppdaterad

Därmed avtar ökningen i takt med att bilbranschen har det tuffare för närvarande. I augusti och juli var ökningstakten högre. Hittills i år ligger ökningstakten på tio procent.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här