Fordon

Varumärkesfrågan bör lösas ”inom familjen”

Konkursförvaltaren hoppas att varumärket följer med till ny köpare. Foto: Ingemar Franzén/Ny Teknik
Kent Hägglund, Saabkonkursens tredje förvaltare med ansvar för namn-, symbol- och varumärkesfrågorna. Foto: DLANordic

- Saabfamiljen är en fin gammal familj med stark släktkänsla. Frågan om Saabnamnet bör lösas inom familjen, säger konkursförvaltaren Kent Hägglund som hanterar varumärkesfrågan i Saabkonkursen.

Publicerad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här