Fordon Solljus styr stoppsignaler 5000 signaler drivs av solljus Foto: Siemens Drygt hälften av de 9000 nya järnvägssignaler som Schweiz byter till de närmaste åren utrustas med solceller. Håkan Abrahamson Publicerad 9 dec 2011 kl 16.49 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Siemens har fått i uppdrag att åren 2012 - 2017 anpassa en stor del av det schweiziska järnvägsnätet till det standardiserade europeiska signalsystemet ETCS. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ järnväg fordon signalsystem
ELBILAR Fordchefen om nya Capri: ”Övertygad om att det här inte känns som en folka” En sportcupé från 60-talet blev en eldriven crossover 2024. Ford Capri är tillbaka, men endast till namnet. Mycket i plattformen delas med VW.
TECH Efter succérapporten – Ek har sålt aktier i Spotify för miljarder Musikströmningstjänsten Spotify släppte den 13 november sin delårsrapport för det tredje kvartalet.