Fordon Små, eldrivna lastbilar – så står sig svenska uppstickaren mot konkurrenter Brittiska Tevva Motors erbjuder en räckviddsförlängare baserad på vätgasdrivna bränsleceller. Foto: Tevva Motors Efter upptäckta problem valde Amerikanska Workhorse att pausa leveranserna av sin största modell, C-1000, samt återkalla exemplar. Foto: Workhorse Volta Trucks har ambitionen att inleda serietillverkningen av modellen Zero under nästa år. Foto: Volta Trucks Volta Zero, Tevva Truck och Workhorse C-1000 är tre små ellastbilar tänkta att sköta utsläppsfria transporter i städer. Hur klarar sig svenska Volta i jämförelsen? John Edgren Publicerad 7 okt 2021 kl 15.15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ volta trucks fordon ellastbilar
ENERGI Energilagring med tryckluft – nu är jätteanläggningen i drift Tryckluft i 700 000 kubikmeter stora hålrum i en övergiven saltgruva i centrala Kina ska kunna lagra 1 500 MWh.
TECH Det här har Elon Musk att vinna på ett Tiktok-köp X ägs redan av Elon Musk. Nu kan techmiljardären även vara på väg att ta över Tiktok, i alla fall företagets amerikanska verksamhet. Bolaget dementerar dock uppgifterna.