Fordon Så klarar sig avknoppningarna Viktiga Saab-år. Klicka på bilden för större version. Illustration: Jonas Askergren. Vicura och E-AAM Driveline Systems är två tidigare Saab-företag som klarar sig bra, även efter en Saabkonkurs. Anders Wallerius Publicerad tisdag 13. december 2011 - 23:00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Vicura var tidigare en del av Saab Powertrain, men avknoppades för ett år sedan med ekonomiskt stöd av det statliga riskkapitalbolaget Fouriertransform. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ general motors fordon gm
ENERGI Jättevindpark får ja av regeringen – hånas som ”Liseberg till havs” Regeringen säger ja till en ny havsbaserad vindkraftspark på västkusten.
ENERGI Spill i europeiska batterifabriker leder till miljonförluster De nya europeiska batterifabrikerna har svårt att öka sina produktionsvolymer – och det kan bli kostsamt.
TECH Bin kan sätta stopp för Metas planer på AI-datacenter Facebook-ägaren Meta med Mark Zuckerberg i spetsen har planer på att bygga ett datacenter för AI i USA som ska drivas av energi från kärnkraft. Men planerna har stött på patrull, rapporterar Financial Times.