Fordon Så klarar sig avknoppningarna Viktiga Saab-år. Klicka på bilden för större version. Illustration: Jonas Askergren. Vicura och E-AAM Driveline Systems är två tidigare Saab-företag som klarar sig bra, även efter en Saabkonkurs. Anders Wallerius Publicerad 13 dec 2011 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Vicura var tidigare en del av Saab Powertrain, men avknoppades för ett år sedan med ekonomiskt stöd av det statliga riskkapitalbolaget Fouriertransform. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ general motors fordon gm
KARRIÄR Efter Northvolts kris: ”hack i kurvan” för ingenjörer i norr Efter år av hög efterfrågan på ingenjörskompetens i norra Sverige står nu hundratals ingenjörer utan jobb i spåren av Northvolts kris.
ELBILAR Test: ”Kia EV3 är en värdig utmanare till Volvo EX30” Kia menar att deras EV3 är en ”äkta mass-elbil”. Har man slagit huvudet på spiken?