Fordon

Renault lanserar Mobilize – ett nytt varumärke kring mobilitet

Prototypen EZ-1 har plats för två passagerare, och halva bilen är byggd med återvunnet material. Foto: Renault

Mobilize ska tillgodose Renaults kunder som är intresserade av en alternativ och delad mobilitet. Enheten kommer att släppa en rad specialdesignade fordon. Först ut är EZ-1.  

Publicerad

Renault-gruppen är på offensiven, bland annat med fyra nya affärsenheter. Där ingår Mobilize – och i ett pressmeddelande tillkännager koncernen lanseringen av varumärket med uppgiften att tillgodose de miljömedvetna kunder som är intresserade av en alternativ och framförallt delad mobilitet. 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här