Fordon Plastlådan smattrar fortfarande Den tvåtaktade motorn i Trabanten smattrar ettrigt och aggressivt. Ljudnivån i kupén är så hög att det inte är någon idé att montera en radio - den skulle inte höras. Foto: Jörgen Appelgren Trabanten är lättmekad och även i Sverige är det lätt att få tag på reservdelar. Foto: Jörgen Appelgren Foto: Colourbox 20 år efter att den sista Trabanten tillverkades är den mer kult än någonsin."Den skenande dammsugaren" från forna DDR skramlar vidare. Teknikhistoria har provkört. Hans Dahlquist Publicerad 15 jul 2011 kl 13.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ historia bilar fordon
KARRIÄR Om populära utbildningen: ”Det är olyckligt att det blivit så” Efter en facklig varning om industriell ekonomis dominans bland toppstudenter får nu tre av de stora lärosätena ge sin bild.
ELBILAR ”Har man en miljon i bilbudget är den ett givet alternativ” En återvändande veteran som hoppas återerövra Europa med elbilar. Ny Teknik provkör Cadillac Lyriq.