Fordon Nya Volvo XC60 styr undan mer Genrebild från när Volvo Cars vd Håkan Samuelsson presenterade nya Volvo XC60 på bilsalongen i Genève. Foto: Malin Hoelstad / SvD / TT Volvo Cars XC60. Foto: Volvo Cars Volvos nya XC60 har blivit bättre på att styra undan om faror dyker upp eller föraren nickar till. Annars är det ont om tekniska nyheter. Johan Kristensson Publicerad 9 mar 2017 kl 16.52 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons XC60 står i dag för omkring 30 procent av Volvos cars globala försäljning och utgör därmed en mycket viktig del i sortimentet. När den uppdaterade varianten avtäcktes på bilmässan i Genève i tisdags förra veckan var intresset också stort. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon volvo xc60 volvo
ENERGI Northvolts vd Peter Carlsson avgår: ”Bra tidpunkt att lämna över” Northvolts vd Peter Carlsson lämnar sin post – dagen efter att den krisdrabbade batteritillverkaren ansökt om rekonstruktion i USA.
DEBATT ”Sveriges ingenjörskultur ger ett unikt försprång i ai-racet” DEBATT. Ai är nästa industriella revolution efter digitaliseringen. Men fokuset på egen utveckling av ai-modeller är missriktat. Det är något annat som kommer att göra Sverige till en framgångsrik exportnation även den här gången, när en ny teknik vänder världen upp och ned, skriver Dan Bergh Johnsson.