Fordon Ny Teknik testar: Volvos hybrid Volvos hybrid är en dyr pjäs och går loss på minst 524 000 kronor. Ny Tekniks chefredaktör provkör. NY TEKNIK TESTAR. Det är kul att köra elbil, framför allt för den direkta utväxlingen från motor till däck. Och för samvetet. Men priset gör att Volvos plug-in-hybrid knappast blir en folkbil. Susanna Baltscheffsky Publicerad 4 okt 2013 kl 14.49 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Jag startar bilen en stilla morgon i ett sovande villaområde. Motorn susar och jag rullar tyst iväg efter en lätt touch på gaspedalen. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ ny teknik testar fordon batteriteknik
ENERGI Miljardnota för danskarna: El från vind och sol pressar elnätet Danskarna betalar i dag hela notan för att balansera den varierande elproduktionen från vindkraftverk och solceller. Men det kan snart förändras: en del av kostnaden kan läggas över på bolag som Ørsted och Vattenfall.
FORDON PG Gyllenhammar är död – ”Oerhört viktig för Volvo Cars” Den legendariske AB Volvo-vd:n Pehr G Gyllenhammar, av många kallad PG, är död. Han blev 89 år.