Fordon

Kulturkrockarna är den största utmaningen

Att få ett instabilt flygplan utan förare och stjärtfena att flyga utan att synas har varit en barnlek jämfört med att få europeiska ingenjörer att förstå varandras processer och arbetssätt.

Publicerad

- Det är inte de stora tekniska utmaningarna som försenat Neuron. Dem har vi löst vartefter, och det har snarare gått lättare än jag hade väntat mig. Det allra svåraste har varit att få de olika företagskulturerna att fungera tillsammans, säger Mats Ohlson, Saabs projektledare och näst högste chef för Neuron.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här