Fordon Kågeson ger Olofsson skulden för svenska bilkrisen Miljödebattören och författaren Per Kågeson kom i dag ut med boken "Miljöbil på villovägar" på SNS förlag. Per Kågeson är fil dr i miljösystemanalys från Lund. Han gjorde sig känd som kärnkraftsmotståndare på 70-talet. Foto: Lars Anders Karlberg Näringsminister Maud Olofsson poserar vid Volvos första exemplar av miljöbilskonceptet Driv-e som bara släpper ut 118 gram koldioxid per kilometer. Foto: Lars Anders Karlberg. - Regeringens miljöbilspolitik har inte hjälpt Volvo och Saab. Tvärtom. Den har fördröjt anpassningen till energisnåla bilar, säger miljödebattören Per Kågeson. Lars Anders Karlberg Publicerad 19 maj 2009 kl 12.55 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ miljöbilar saab automobile fordon
KARRIÄR Om populära utbildningen: ”Det är olyckligt att det blivit så” Efter en facklig varning om industriell ekonomis dominans bland toppstudenter får nu tre av de stora lärosätena ge sin bild.
ELBILAR ”Har man en miljon i bilbudget är den ett givet alternativ” En återvändande veteran som hoppas återerövra Europa med elbilar. Ny Teknik provkör Cadillac Lyriq.