Fordon Hoppas på erfarenheterna från pilotprojekten Fler tekniska frågor kring det nya signalsystemet behöver lösas före byggstarten av Södra stambanan. Niklas Dahlin Publicerad 30 okt 2012 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Många järnvägssträckor i Europa har redan någon variant av ERTMS, men det gäller ofta nybyggda spår för höghastighetståg. För Sveriges del krävs anpassning för förhållanden med många plankorsningar, växlar, tunnlar och broar. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ järnväg signalsystem fordon
ELBILAR Fordchefen om nya Capri: ”Övertygad om att det här inte känns som en folka” En sportcupé från 60-talet blev en eldriven crossover 2024. Ford Capri är tillbaka, men endast till namnet. Mycket i plattformen delas med VW.
TECH Efter succérapporten – Ek har sålt aktier i Spotify för miljarder Musikströmningstjänsten Spotify släppte den 13 november sin delårsrapport för det tredje kvartalet.