Fordon Honeywell skyller brand på Daimler Att en klimatanläggning med det nya köldmedlet HFO 1234yf fattade eld vid ett krockprov är Daimlers fel, hävdar kemiföretaget Honeywell. Håkan Abrahamson Publicerad 22 apr 2013 kl 15.52 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Tim Vink vid Honeywell tillbakavisar i en intervju i tidskriften Autogazette kritik från Daimler att det nya köldmedlet för klimatanläggningar i bilar, som uppfyller EUs miljökrav, skulle vara brandfarligt. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ klimatförändringar kylmedel fordon
elbilar Biltillverkaren visar upp pilotfabrik – solid state-batterier ska dubbla räckvidd Batterier med fastfaselektrolyt kommer att ge Hondas elbilar dubbel räckvidd mot slutet av detta årtionde, hoppas den japanska biltillverkaren som nu visar upp sin pilotfabrik.
ENERGI ”Vi kan konkurrera med asiater – det tar bara lite längre tid” Northvolts öde ligger i händerna på en domstol i Texas. Men bolagets framtid avgörs även i Skellefteå. • Bara en lina i dag som producerar produkter.